úvodní stránka
Přijeďte se s námi protáhnout na kole nebo pěšky na 18. ročník Velichovského putování. Kdy: v sobotu 18....
Mapy tras, cyklo a pěší, pro 17. ročník Velichovského putování (2023). Trasa P10, pěší (cca 10 km) Směr:...

Trasa C60

Ze hřiště jedeme okolo kostela z kopce dolů až na křižovatku se zrcadlem. Tu projedeme rovně, asi po 1km, kousek za kopcem odbočíme vpravo na novou asfaltovou cestu do pole ke kostelu v Litiči. Pojedeme po ní a dostaneme se až na silnici, na které se dáme opět vpravo. Jedeme okolo golfového hřiště do Vestce. Na první křižovatce v Zaloňově odbočíme vlevo a asi po 400m, v zatáčce se zrcadlem vpravo do kopce. Na kopci vlevo a hned zas vpravo z kopce dolů. Na další křižovatce vlevo. Asi po 2km odbočíme vpravo na polní cestu, která nás dovede nad zámek v Kuksu. Projedeme okolo hřbitova a za ním se dáme na silnici vpravo vedoucí do Slotova a dále do Brodu. Před mostem odbočíme vlevo a za mostem vpravo. Jedeme polní cestou podél Labe, která nás dovede na silnici, na které se dáme vlevo směrem na Běluň. Tu projedeme až do Krábčic. V Krábčicích odbočíme vlevo, pojedeme podél říčky Běluňka, kterou budeme mít po pravé ruce. Přijedeme na křižovatku tvaru Y, držíme se vpravo. Kdo bude chtít, projede brodem přes Běluňku, ostatní přejdou po lávce. Projíždíme okolo rybníků a jedeme lesem po cyklotrase č. 4117 až do Sebuče, kde se dáme vlevo na silnici. Další křižovatku u kaštanu projíždíme rovně a najíždíme na cyklotrasu č. 4098, na křižovatce na začátku Chvalkovic odbočujeme vpravo . Zhruba po 0,5 km odbočíme vlevo dolů směrem k RICU. Podél Běluňky přijedeme k rekreační chalupě ve Žďáru, kde se dáme vlevo přes dřevěnou lávku , za níž pojedeme pěšinou vpravo. Po zhruba 1km odbočíme vpravo na zelenou turistickou trasu a dále podél Běluňky dojedeme k dřevěné lávce u turistického rozcestníku. Odbočíme vpravo, přejedeme zmíněnou lávku a po vystoupání kopce máme před sebou Brzice. Po 600 m od místního rybníku přijedeme na křižovatku, dáme se vlevo, stále po zelené. Po 200 m odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 4097. Po 1 km projedeme v údolí Valovického potoku křižovatku rovně, směrem na Hořičky. Projedeme Hořičkami, směrem na Světlou. Ve Světlé je domluvená možnost občerstvení, proto doporučuji nepodcenit situaci a na chvilku se zastavit a doplnit tekutiny. Jste totiž lehce za půlkou trasy. Na začátku Světlé odbočíme vlevo z kopce dolů na Pohodlí. Dojedeme na dřevěnou lávku vedoucí přes řeku, za ní se dáme vpravo. Podél Úpy dojedeme na Bílý most, za ním odbočíme vlevo okolo Viktorčina splavu k Panskému hostinci, tam se dáme vpravo, zde je možnost dalšího občerstvení. Dojedeme k zámku v Ratibořicích a zde se můžeme znovu občerstvit. Jedeme dál směrem na Zlič, ale pod kopcem odbočíme vpravo do bažantnice, dojedeme do České Skalice k Prodejně Husquarna, tam odbočíme vlevo, přejedeme lávku, za ní odbočíme vpravo, přijedeme na hlavní silnici a zhruba po 100 m se dáme za mostem přes řeku vlevo. Jedeme okolo čerpací stanice a zhruba po 1 km odbočíme vlevo k dřevěné lávce. Tu přejedeme, dojedeme na silnici, na které odbočíme vpravo. Těsně před křižovatkou s obchvatem se dáme vpravo pod podjezd. Projedeme Říkovem, na jeho konci, na křižovatce tvaru Y se dáme vlevo mírně do kopce. Projedeme Doubravicí až do Zvole, kde v levotočivé zatáčce jedeme rovně do kopce kostelu v místní části "Na Bunkuli". Jedeme rovně do Rychnovka. V Rychnovku na křižovatce tvaru T odbočíme vpravo. Po zhruba 1,5 km odbočíme vlevo směrem na Josefov až ke křižovatce u mostu přes řeku Metuji. Tam se dáme vpravo, přejedeme žel. přejezd a za ním se dáme vlevo k vlakovému nádraží. Na další křižovatce se dáme vlevo, dojedeme k autobazaru, budeme ho mít po levé ruce. Na křižovatce tvaru Y se dáme vlevo přes železniční přejezd na Jezbiny. Ty projedeme, dále také Semonice a téměř na konci Semonic odbočíme vpravo na nadjezd nad hlavní silnicí. Dojedeme do Rožnova, tam se dáme vpravo, podle vody a zhruba po 1700 m odbočíme vlevo na polní cestu k lesu. Přijedeme k čističce odpadních vod ve Velichovkách a na křižovatce se dáme vlevo, po té do kopce ke kostelu a na hřiště.

Přečtěte si o možnostech občerstvení podél trasy.